REGULAMIN SESJI FOTOGRAFICZNYCH

Profesjonalizm nigdy nie jest dziełem przypadku .
Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość.
Jakość to jest luksus.

Niniejszy regulamin został stworzony na bazie wieloletniego doświadczenia, wydarzeń i najczęściej zadawanych pytań. Nazywam się w nim „FOTOGRAFEM” a każdego kto korzysta z moich usług „KLIENTEM”

1.
Każdy klient przed sesją otrzymuje link do tego regulaminu.
Decyzja o skorzystaniu z  usług  fotografa jest równoznaczna z akceptacją wszystkiego, co ten regulamin zawiera.

2.
Przed umówieniem się na sesję należy zapytać o dostępność terminu.

3.
Termin jest rezerwowany na trzy dni w przypadku rezerwacji w bezpośrednim kontakcie z Fotografem oraz na 30 minut w przypadku rezerwacji kalendarza on lin.
W tym czasie należy wpłacić zadatek wg informacji na stronie ewamiketa.pl w zakładce dotyczącej płatności znajdującej się na samym dole wybranej sesji.
W razie jego braku, termin jest automatycznie, bez informacji anulowany i wraca do puli terminów dostępnych dla innych.

4.
Pierwsze przesunięcie opłaconej rezerwacji terminu przez klienta wiąże się z wyrównaniem kwoty za sesję.
Drugie przesunięcie sesji jest bez konsekwencji.
Trzecia próba wiąże się z utratą wszystkich wpłaconych pieniędzy.

5.
Fotograf może przesunąć dwa razy sesję bez konsekwencji.
Fotograf zdaje sobie sprawę z wysiłku jaki na Kliencie spoczywa, by zorganizować urlop, opiekę dla dziecka, kosmetyczkę itd.
zatem niezwykle rzadko przesuwa sesje.

6.
Chętni na sesje muszą powierzyć mi swoje imię i nazwisko, adres mailowy oraz nr telefonu w celu umożliwienia kontaktu
w sprawach dotyczących moich usług. tj. np. stworzenie galerii on line, w której klient dokonuje wyboru fotografii i produktów,
kontaktu mailowego, telefonicznego. Dane nie zostają przekazywane nikomu innemu.
Podając swoje dane zgadzają się na przetwarzanie ich przeze mnie w ramach moich usług.
Wraz z galerią swoich fotografii Klient w osobnym mailu otrzymuje obowiązkowe do wypełnienia tabelki RODO – bez ich wypełnienia Fotograf nie jest w stanie wykonać swojej pracy.

7.
Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii jaką zakupił. Nie ma możliwość otrzymania „reszty” zdjęć
czyli fotografii surowych/obrobionych za darmo. Może jednak zakupić dodatkowe ujęcia. Cennik JASNO i WYRAŹNIE informuje Klienta ile otrzyma ujęć i jaka jest cena za każde kolejne. Klient może dokonać zakupu nieobrobionych fotografii w formacie JPG  po wcześniejszym ustaleniu ceny. Nieobrobione fotografie klient NIE MOŻE publikować.
Najczęściej zadawane pytanie:
a.  – czy możemy dostać resztę zdjęć, których nie wybraliśmy?
– niestety nie, możecie je natomiast zakupić, gdyż na tym polega moja praca. Cena za obrobione fotografie podana jest w cenniku. W przypadku dużych zleceń tj. komunia, śluby, iventy istnieje możliwość zakupu dużej ilości fotografii tylko po wstępnej obróbce, wyceniane indywidualnie.
b. – co z resztą zdjęć, których nie wybraliśmy?
– jeśli nie poinformujecie mnie o chęci dokupienia dodatkowych ujęć na przełomie najbliższych 6 miesięcy, surowy materiał zostaje usuwany z dysków po 3 miesiącach.

8.
Przygotowanie do sesji jest niezwykle ważne od nich zależy jakość zdjęć. Na ten temat przeczytacie w opisie wybranej sesji w odnośniku na samym dole. Fotograf nie ponosi odpowiedzialności za jakość końcowego dzieła wywołane zaniedbaniami przez Klienta.

9.
Galeria on line z sesją klienta przygotowywana jest przez:
– do 7 dni roboczych w przypadku zdjęć surowych
– do 30 dni roboczych w przypadku zdjęć obrobionych
To Fotograf decyduje, którą opcję przedstawi Klientowi
Fotografie w galeriach zabezpieczone są znakami wodnymi, które zostają usunięte po zakupieniu i opłaceniu ujęcia.
Najczęściej zadawane pytania:
a. – czy galeria jest prywatna?
– tak, galeria jest przypisana do indywidualnego adresu mailowego, chroniona hasłem i dyskretna na zabezpieczonych profesjonalnie serwerach.
b. – jak długo moje fotografie będą dostępne w galeriach?
– patrz punk 7, natomiast gotowe fotografie będą dostępne na pewno na chwilę obecną kilka lat. Jest to czas niezobowiązujący opierający się na obecnej współpracy z dostawcą serwerów i może ulec zmianie.
c. – czy jak wybiorę surowe fotografie, to one będą poddane obróbce?
– Tak. Wszystkie kupione fotografie będę obrobione, następnie podmienione w galerii i przesłane do klienta, by mógł pobrać je w formie cyfrowej na swój dysk.

10.
Jeśli klient otrzymał galerię on line z fotografiami surowymi czas oczekiwania na gotowy produkt to 40 dni roboczych
od momentu wyboru zdjęć przez klienta. Popędzanie Fotografa nie służy mu i stresuje. Czas jaki musi poświęcić na kilka zapytań dziennie „kiedy będą zdjęcia” jest tak długim czasem, że mógłby go poświęcić pracy nad obróbką.  Termin oczekiwania jest wypadkową tego, jak wiele Fotograf ma pracy i też mu bardzo zależy, by jak najszybciej oddać Klientowi swoje dzieło.

11.
Usługa EKSPRESS, gdy klient otrzymuje fotografie obrobione do 3-7 dni wiąże się z dopłatą 200zł

12.
W soboty pracuję do godziny 14:00 – istnieje możliwość po 14:00 przy dopłacie 250zł

13.
W niedzielę nie fotografuję z wyjątkiem np. komunii, ślubu czy chrztu

14.
Zgoda na publikację. Każdy Klient może sam zdecydować czy pozwala Fotografowi na upublicznienie swojego wizerunku na:
– facebook Ewa Miketa Fotografia, Ewa Miketa Sensualnie, Ewa i Sebastian Miketa Fotografia Ślubna
– instagramie: Ewa Miketa Fotografia, Ewa Miketa Sensualnie
– stronie ewamiketa.pl
– podczas wystaw, wernisaży
– publikacji w prasie czy materiałach reklamowych
Zgoda dla Fotografa jest niezwykle ważna, bo to jedyna droga by móc promować swoją pracę.
Klient w każdej chwili ma możliwość ze zgody wycofać się. Klient udziela zgód poprzez formularz RODO wysyłany na maila zaraz po przesłaniu galerii zdjęć.

15.
Do każdej sesji można zakupić Bon. Regulamin nabycia bonu dostępny jest tutaj

16.
Jeżeli klient dokonał wyboru dodatkowych ujęć musi dokonać opłaty , gdyż bez tego fotografie nie zostaną przygotowane.
Czas na obróbkę liczony jest od dnia dokonania wpłaty za dodatkowe ujęcia.
Najczęściej zadawane pytanie:
a. – nie otrzymałem zdjęć a już dawno wybrałem
– sprawdź czy Twoja wpłata do mnie dotarła oraz czy nie wybrałeś fotografii poza regulaminowym czasie 14 dni od momentu przesłania galerii (patrz punkt 20)
17.
Na sesjach obowiązuje BEZWZGLĘDNY ZAKAZ FOTOGRAFOWANIA (w tym telefonem komórkowym)  przez każdego poza Fotografem.
18.
Fotograf zawsze na kilka dni przed sesją drogą mailową lub smsową potwierdza datę i godzinę sesji. W przypadku braku reakcji do dnia poprzedzającego sesję, Fotograf wysyła powiadomienie o anulowaniu terminu sesji. Punktualność przybycia na sesję jest bardzo ważna. Jeśli czujesz, że się spóźnisz poinformuj mnie o tym, gdyż po 15 minutach spóźnienia Fotograf zaczyna zajmować się innymi zleceniami swojej firmy. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie jest kosztem poświęcanego mu czasu.

19.
ODBIÓR KOŃCOWEGO PRODUKTU.
Klient może odebrać końcowy produkt osobiście lub skorzystać z opcji wysyłki. Opcja wysyłki to koszt 20zł – kurier. Odbiór osobisty musi nastąpić w ciągu 7 dni od dnia otrzymania informacji, że produkt jest do tego gotowy. Po okresie 7 dni, nieodebrany  produkt końcowy zostaje zniszczony. Całkowity koszt ponownej realizacji produktu pokrywa Klient.

20.
WYBÓR ZDJĘĆ
Jeśli Klient samodzielnie dokonuje wyboru fotografii ma na to maksymalnie 14 dni. Po tym czasie Fotograf nie gwarantuje, że odda dzieło w ciągu 40dni roboczych od dnia wyboru ( opóźniony wybór może trafić np. w okres urlopowy lub intensywnej pracy i może się wydłużyć nawet do 100 dni roboczych) oraz nie gwarantuje zachowania sesji po wyznaczonym terminie. Jeśli Klient ostatecznie nie dokona wyboru do 60 dni od momentu otrzymania galerii sesja zostaje usuwana z dysków bez zwrotów poniesionych kosztów przez Klienta. Usunięcie sesji jest  nieodwracalne. Fotograf może pomóc dokonać wyboru Klientowi, Fotograf ma wtedy na to 30 dni roboczych.

21.
Klient zobowiązany jest z zapoznaniem się z portfolio Fotografa, jego stylem obróbki i pracy. Klient nie może oczekiwać od Fotografa wykonania dzieła niezgodnego z jego poczuciem estetyki oraz niezgodnego z charakterystycznym dla Fotografa stylem w tym z kolorystyką, kontrastem, kadrowaniem.

22.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZDROWIE I MIENIE
– plener:
Klient decydując się na sesję w plenerze musi być świadom, że plener to owady, zwierzęta, rośliny, to woda, błotko, piach i cała cudowna przyroda. Stosowne zabezpieczenie się np. przed kleszczami, komarami czy żmijami boa 🙂 leżą po stronie Klienta. Nie może on mieć pretensji do Fotografa z powodu ugryzienia przez mrówkę czerwoną czy zadrapania na nodze. Poruszając się po polach, łąkach, lasach czy świecie z betonu obie strony zachowują zdrowy rozsądek i ogólnie przyjęte zasady bezpieczeństwa.
– studio:
Klient decydujący się na sesję w studio musi zachować pewną umiarkowaną ostrożność. To miejsce, gdzie znajduje się wiele przedmiotów: tła, lampy, garderoba, meble, kosmetyki. Rzeczy cenne dla Fotografa i Klient powinien do wszystkiego podchodzić z szacunkiem. Klient jest odpowiedzialny za swoje dziecko w tym wyrządzone przez niego krzywdy na własnym ciele. Fotograf jest ubezpieczony od różnych wydarzeń losowych swoich i Klienta, które mogą nastąpić w czasie trwania sesji,  jednak uszkodzenie zdrowia to zawsze uszkodzenie  zdrowia – niepotrzebna sytuacja.

23.
DOBIERAJ WŁAŚCIWY POTRZEBĄ PAKIET
Klient dokonując wyboru sesji otrzymuje dokładnie to czego sesja dotyczy. Nie można wybrać np. sesji rodzinnej i „przy okazji” zrobić kilka fotografii kobiecych, kilka biznesowych na stronę czy romantyczne przytulańce tylko we dwoje. Oczywiście, nie ma problemu przedyskutować taką możliwość wcześniej, jednak należy pamiętać, że SESJA RODZINNA to nie SESJA BIZNESOWA/REKLAMOWA, to nie sesja  PARY SENSUALNIE, to również nie SESJA KOBIECA. Jeśli klient chciałby wykonać takie fotografie podczas jednej wizyty jest zobowiązany do dopłaty do wybranej sesji.

24.
Prawa autorskie do zdjęcia są ZAWSZE fotografa – o tym stanowią przepisy prawne. Zakupienie fotografii nie jest równoznaczne z własnością w rozumieniu PRAWA AUTORSKIEGO zatem nie można fotografii wysyłać np. na konkursy bez zgody fotografa.

25.
INGERENCJA W OBÓBKĘ
Każda osoba przychodząca do fotografa widzi jego pracę. Nie można ingerować, nakazywać i wymagać od niego innego systemu pracy. Wszelkie graficzne życzenia np : proszę dokleić mi sweter lub usunąć odrosty itp. to USŁUGA GRAFICZNA a NIE FOTOGRAFICZNA. Usługa graficzna wyceniana jest indywidualnie jak i może być odrzucona przez fotografa.  To bardzo ważne, by fotografa wybierać świadomie i wg tego jak on pracuje – nie na odwrót.
26
KOMUNIKACJA
Fotograf pracuje:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-16:00
sobota 9:00-14:00
Niedziele, święta oraz pozostałe godziny pozostawia, jak każdy dla swojej rodziny i odpoczynku ale również edukacji i nadgodzin jakie towarzyszą mu często. Jednak to on decyduje kiedy pracuje poza określony wyżej czasie.
Fotograf nie odbiera telefonów oraz nie odpowiada na smsy w dni wolne od pracy. Dla wygody klienta powstały strony na facebooku:
EWA MIKETA FOTOGRAFIA
EWA MIKETA SENSUALNIE
EWA i SEBASTIAN MIKETA FOTOGRAFIA ŚLUBNA
oraz email: ewa.miketa@gmail.com
gdzie klient swobodnie może pisać kiedy ma tylko ochotkę. Fotograf najczęściej odpowiada w ciągu 24h w dni robocze. Jeśli klient nie otrzymał odpowiedzi na zapytanie proszony jest o zaprzestanie focha i ponowną próbę kontaktu, gdyż na brak reakcji mogło mieć wiele czynników i nie jest to na pewno czynnik lekceważenia.

Moja praca jest również moją pasją, co dla Was stanowi wspaniały bonus, bo możecie mieć pewność, że oddam jej całe swoje serce i zaangażowanie.  Nie poganiam Was, rozpieszczam i goszczę. Powyższe wytyczne dyktowane są wielką chęcią przeżycia przez nas wspaniałego czasu, bez nerwów, niedomówień czy zagubionego szacunku. Jesteście dla mnie ważni, dzięki Wam mogę się rozwijać i tworzyć klatki ulotnej rzeczywistości. Każdy moment spędzony z Wami to dla mnie zaszczyt.