REGULAMIN SESJI FOTOGRAFICZNYCH

Niniejszy regulamin został stworzony na bazie wieloletniego doświadczenia, wydarzeń i najczęściej zadawanych pytań. Nazywam się w nim „FOTOGRAFKĄ” a każdego kto korzysta z moich usług „KLIENTEM” (choć wolę Gościem Sesyjnym)
Stworzony został po to, by współpraca była jasna i przyjemna. Nie ma co się go bać, choć brzmi konkretnie, to te konkrety maja na uwadze obopólne dobro i radość i przejrzystość

1.
Każdy klient przed sesją otrzymuje link do tego regulaminu.
Decyzja o skorzystaniu z  usług  fotografa jest równoznaczna z akceptacją wszystkiego, co ten regulamin zawiera.

2.
Przed umówieniem się na sesję należy zapytać o dostępność terminu.

3.
Termin jest rezerwowany na trzy dni w przypadku rezerwacji w bezpośrednim kontakcie z Fotografką oraz na 30 minut w przypadku rezerwacji kalendarza on lin.
W tym czasie należy wpłacić zadatek wg informacji na stronie ewamiketa.pl w zakładce dotyczącej płatności znajdującej się na samym dole wybranej sesji.
W razie jego braku, termin jest automatycznie, bez informacji anulowany i wraca do puli terminów dostępnych dla innych.

4.
Pierwsze przesunięcie opłaconej rezerwacji terminu przez klienta wiąże się z wyrównaniem kwoty za sesję.
Drugie przesunięcie sesji jest bez konsekwencji.
Trzecia próba wiąże się z utratą wszystkich wpłaconych pieniędzy.

5.
Fotografka może przesunąć dwa razy sesję bez konsekwencji.
Fotografka zdaje sobie sprawę z wysiłku jaki na Kliencie spoczywa, by zorganizować urlop, opiekę dla dziecka, kosmetyczkę itd.
zatem niezwykle rzadko przesuwa sesje. Szanuję Was czas.

6.
Chętni na sesje muszą powierzyć mi swoje imię i nazwisko, adres mailowy oraz nr telefonu w celu umożliwienia kontaktu
w sprawach dotyczących moich usług. tj. np. stworzenie galerii on line, w której klient dokonuje wyboru fotografii i produktów,
kontaktu mailowego, telefonicznego. Dane nie zostają przekazywane nikomu innemu.
Podając swoje dane zgadzają się na przetwarzanie ich przeze mnie w ramach moich usług.
Wraz z galerią swoich fotografii Klient w osobnym mailu otrzymuje obowiązkowe do wypełnienia tabelki RODO – bez ich wypełnienia Fotografka nie jest w stanie wykonać swojej pracy.

7.
Klient otrzymuje dokładnie taką ilość fotografii jaką zakupił. Nie ma możliwość otrzymania „reszty” zdjęć
czyli fotografii surowych/obrobionych za darmo. Może jednak zakupić dodatkowe ujęcia. Cennik JASNO i WYRAŹNIE informuje Klienta ile otrzyma ujęć i jaka jest cena za każde kolejne. Klient może dokonać zakupu nieobrobionych fotografii w formacie JPG  po wcześniejszym ustaleniu ceny. Nieobrobione fotografie klient NIE MOŻE publikować. Wybrane w ramach pakietu i dokupione ujęcia klient otrzymuje w formie plików cyfrowych przekazywanych poprzez osobistą galerię on line do samodzielnego pobrania na swoje nośniki.
Najczęściej zadawane pytanie:
a.  – czy możemy dostać resztę zdjęć, których nie wybraliśmy?
– niestety nie, możecie je natomiast zakupić, gdyż na tym polega moja praca. Cena za obrobione fotografie podana jest w cenniku. W przypadku dużych zleceń tj. komunia, śluby, iventy istnieje możliwość zakupu dużej ilości fotografii tylko po wstępnej obróbce, wyceniane indywidualnie.
b. – co z resztą zdjęć, których nie wybraliśmy?
– jeśli w ciągu 14 dni od sesji nie poinformujecie mnie o chęci dokupienia dodatkowych ujęć na przełomie najbliższych 6 miesięcy, surowy materiał zostaje usuwany z dysków po 3 miesiącach.

8.
Przygotowanie do sesji jest niezwykle ważne od nich zależy jakość zdjęć. Na ten temat przeczytacie w opisie wybranej sesji w odnośniku na samym dole. Fotograf nie ponosi odpowiedzialności za jakość końcowego dzieła wywołane zaniedbaniami przez Klienta.

9.
Galeria on line z sesją klienta przygotowywana jest:
– do 7 dni roboczych w przypadku zdjęć surowych
– do 30 dni roboczych w przypadku zdjęć obrobionych
To Fotografka decyduje, którą opcję przedstawi Klientowi
Fotografie w galeriach zabezpieczone są znakami wodnymi, które zostają usunięte po zakupieniu i opłaceniu ujęcia.
Najczęściej zadawane pytania:
a. – czy galeria jest prywatna?
– tak, galeria jest przypisana do indywidualnego adresu mailowego, chroniona hasłem i dyskretna na zabezpieczonych profesjonalnie serwerach.
b. – jak długo moje fotografie będą dostępne w galeriach?
– patrz punk 7, natomiast gotowe fotografie będą dostępne na pewno na chwilę obecną kilka lat. Jest to czas niezobowiązujący opierający się na obecnej współpracy z dostawcą serwerów i może ulec zmianie. Za pewnik przyjmujemy 12 miesiecy.
c. –  jak wybiorę surowe fotografie, to one będą poddane obróbce?
– Tak. Wszystkie kupione fotografie będę obrobione, następnie podmienione w galerii i przesłane do klienta, by mógł pobrać je w formie cyfrowej na swój dysk.

10.
Jeśli klient otrzymał galerię on line z fotografiami surowymi czas oczekiwania na gotowy produkt to do 40 dni roboczych
od momentu wyboru zdjęć oraz opłacenia dodatkowych ujęć przez klienta. Popędzanie Fotografki nie służy jej i stresuje.  Termin oczekiwania jest wypadkową tego, jak wiele Fotografka ma pracy i też jej bardzo zależy, by jak najszybciej oddać Klientowi swoje dzieło.

11.
Usługa EKSPRESS, gdy klient otrzymuje fotografie obrobione do 3-7 dni wiąże się z dopłatą 250zł. Opcja wymaga ustalenia.

12.
W soboty pracuję do godziny 14:00 – istnieje możliwość po 14:00 przy dopłacie 450zł. Opcja wymaga ustalenia.

13.
W niedzielę nie fotografuję z wyjątkiem np. komunii, ślubu czy chrztu

14.
Zgoda na publikację.
Każdy Klient może sam zdecydować czy pozwala Fotografce na upublicznienie swojego wizerunku na:
– facebook Ewa Miketa Fotografia, Ewa Miketa Sensualnie, Ewa i Sebastian Miketa Fotografia Ślubna
– instagramie: Ewa Miketa Fotografia, Ewa Miketa Sensualnie
– stronie ewamiketa.pl
– podczas wystaw, wernisaży
– publikacji w prasie czy materiałach reklamowych
Zgoda dla Fotografki jest niezwykle ważna, bo to jedyna droga by móc promować swoją pracę i być podpowiedzią i inspiracją dla innych klientów.
Klient w każdej chwili ma możliwość ze zgody wycofać się. Klient udziela zgód poprzez formularz RODO wysyłany na maila zaraz po przesłaniu galerii zdjęć.

15.
Do każdej sesji można zakupić Bon. 
Ważna informacja dla kupującego:

Voucher, to podarunek pięknych wyjątkowych chwil przed moim aparatem. Bon zostanie wysłany do 2 dni roboczych od dokonanej płatności oraz dostarczeniu niezbędnych danych tele adresowych do wysyłki lub będzie przygotowany do odbioru osobistego wg ustalonego terminu.

Pamiętaj, że voucher ma swój termin ważności, o którym koniecznie poinformuj obdarowanego.

Ważna informacja dla obdarowanego.

Bardzo się cieszę, że taki wyjątkowy prezent trafił do Ciebie. Chcę pozostawić Ci ważną informację dotycząca naszego spotkania. Pamiętaj, że terminy do mnie rezerwowane są z dużym wyprzedzeniem : 2-6 miesięcy w zależności od okresu w roku. Pracuję od poniedziałku do piątku jak i w soboty rano. Soboty rezerwowane są niemalże w pierwszej kolejności. Nie czekaj zatem z rezerwacją do ostatnich chwil. Czas sesji zajmuje w zależności od jej typu od 1h (sesje rodzinne) do 5h (sesje kobiece czy par). Bon ma ważność rok czasu, by móc wybrać dowolny termin lub ewentualnie przesunąć z powodu niespodziewanej życiowej sytuacji np. choroby. Termin można przesunąć raz. Bon, po czasie podanej daty ważności przepada, dlatego jeśli wiesz, że nie dasz rady dotrzeć, bo ludzkie losy są różne, możesz podarować go innej osobie.  Gdy już dokonasz rezerwacji swojego idealnego terminu, napisz do mnie a ja udzielę Ci porad i porozmawiamy o Twoich marzeniach.

16.
Jeżeli klient dokonał wyboru dodatkowych ujęć musi dokonać opłaty , gdyż bez tego fotografie nie zostaną przygotowane.
Czas na obróbkę liczony jest od dnia dokonania wpłaty za dodatkowe ujęcia.
Najczęściej zadawane pytanie:
a. – nie otrzymałem zdjęć a już dawno wybrałem
– sprawdź czy Twoja wpłata do mnie dotarła oraz czy nie wybrałeś fotografii poza regulaminowym czasie 14 dni od momentu przesłania galerii (patrz punkt 20)
17.
Na sesjach obowiązuje BEZWZGLĘDNY ZAKAZ FOTOGRAFOWANIA (w tym telefonem komórkowym)  przez każdego poza Fotografem.
18.
Fotograf zawsze na kilka dni przed sesją drogą mailową lub smsową potwierdza datę i godzinę sesji. W przypadku braku reakcji do dnia poprzedzającego sesję, Fotograf wysyła powiadomienie o anulowaniu terminu sesji. Punktualność przybycia na sesję jest bardzo ważna. Jeśli czujesz, że się spóźnisz poinformuj mnie o tym, gdyż po 15 minutach spóźnienia Fotograf zaczyna zajmować się innymi zleceniami swojej firmy. Klient powinien pamiętać, że spóźnienie jest kosztem poświęcanego mu czasu.

19.
ODBIÓR KOŃCOWEGO PRODUKTU.
Klient może odebrać końcowy produkt osobiście lub skorzystać z opcji wysyłki. Odbiór osobisty musi nastąpić w ciągu 7 dni od dnia otrzymania informacji, że produkt jest do tego gotowy. Po okresie 7 dni, nieodebrany  produkt końcowy zostaje zniszczony. Całkowity koszt ponownej realizacji produktu pokrywa Klient.

20.
WYBÓR ZDJĘĆ
Jeśli Klient samodzielnie dokonuje wyboru fotografii ma na to maksymalnie 14 dni. Po tym czasie Fotograf nie gwarantuje, że odda dzieło w ciągu 40dni roboczych od dnia wyboru ( opóźniony wybór może trafić np. w okres urlopowy lub intensywnej pracy i może się wydłużyć nawet do 180 dni roboczych) oraz nie gwarantuje zachowania sesji po wyznaczonym terminie. Jeśli Klient ostatecznie nie dokona wyboru do 60 dni od momentu otrzymania galerii, FOTOGRAFKA sama dokona wyboru zdjęć w ilości wynikającej z opisu oferty a następnie sesja zostaje usuwana z dysków bez zwrotów poniesionych kosztów przez Klienta. Usunięcie sesji jest  nieodwracalne. Fotografka może pomóc dokonać wyboru Klientowi, Fotografka ma wtedy na to 60 dni roboczych.

21.
Klient zobowiązany jest z zapoznaniem się z portfolio Fotografki, jej stylem obróbki i pracy. Klient nie może oczekiwać od Fotografki wykonania dzieła niezgodnego z jego poczuciem estetyki oraz niezgodnego z charakterystycznym dla Fotografki stylem w tym z kolorystyką, kontrastem, kadrowaniem.

22.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZDROWIE I MIENIE
– plener:
Klient decydując się na sesję w plenerze musi być świadom, że plener to owady, zwierzęta, rośliny, to woda, błotko, piach i cała cudowna przyroda. Stosowne zabezpieczenie się np. przed kleszczami, komarami czy żmijami boa 🙂 leżą po stronie Klienta. Nie może on mieć pretensji do Fotografki z powodu ugryzienia przez mrówkę czerwoną czy zadrapania na nodze. Poruszając się po polach, łąkach, lasach czy świecie z betonu obie strony zachowują zdrowy rozsądek i ogólnie przyjęte zasady bezpieczeństwa.
– studio:
Klient decydujący się na sesję w studio musi zachować pewną umiarkowaną ostrożność. To miejsce, gdzie znajduje się wiele przedmiotów: tła, lampy, garderoba, meble, kosmetyki. Rzeczy cenne dla Fotografa i Klient powinien do wszystkiego podchodzić z szacunkiem. Klient jest odpowiedzialny za swoje dziecko w tym wyrządzone przez niego krzywdy na własnym ciele. Fotograf jest ubezpieczony od różnych wydarzeń losowych swoich i Klienta, które mogą nastąpić w czasie trwania sesji,  jednak uszkodzenie zdrowia to zawsze uszkodzenie  zdrowia – niepotrzebna sytuacja.

23.
DOBIERAJ WŁAŚCIWY POTRZEBĄ PAKIET
Klient dokonując wyboru sesji otrzymuje dokładnie to czego sesja dotyczy. Nie można wybrać np. sesji rodzinnej i „przy okazji” zrobić kilka fotografii kobiecych, kilka biznesowych na stronę czy romantyczne przytulańce tylko we dwoje. Oczywiście, nie ma problemu przedyskutować taką możliwość wcześniej, jednak należy pamiętać, że SESJA RODZINNA to nie SESJA BIZNESOWA/REKLAMOWA, to nie sesja  PARY SENSUALNIE, to również nie SESJA KOBIECA. Jeśli klient chciałby wykonać takie fotografie podczas jednej wizyty jest zobowiązany do dopłaty do wybranej sesji o ile wcześniej zostanie ustalona możliwość.

24.
Prawa autorskie do zdjęcia są ZAWSZE fotografa – o tym stanowią przepisy prawne. Zakupienie fotografii nie jest równoznaczne z własnością w rozumieniu PRAWA AUTORSKIEGO zatem nie można fotografii wysyłać np. na konkursy bez zgody fotografa. Na sesji klient podpisuje umowę Licencyjną mówiącą o możliwościach wykorzystywania fotografii z sesji np. do celów komercyjnych czy prywatnych.

25.
INGERENCJA W OBÓBKĘ
Każda osoba przychodząca do fotografki widzi jej pracę. Nie można ingerować, nakazywać i wymagać od niej innego systemu pracy. Wszelkie graficzne życzenia np : proszę dokleić mi sweter lub usunąć odrosty itp. to USŁUGA GRAFICZNA a NIE FOTOGRAFICZNA. Usługa graficzna wyceniana jest indywidualnie jak i może być odrzucona przez fotografkę.  To bardzo ważne, by fotografkę wybierać świadomie i wg tego jak ona pracuje – nie na odwrót.
26
KOMUNIKACJA
Fotograf pracuje:
od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-16:00
sobota 9:00-14:00
Niedziele, święta oraz pozostałe godziny pozostawia, jak każdy dla swojej rodziny i odpoczynku ale również edukacji i nadgodzin jakie towarzyszą mu często. Jednak to on decyduje kiedy pracuje poza określony wyżej czasie.
Fotografka nie odbiera telefonów oraz nie odpowiada na smsy w dni wolne od pracy. Dla wygody klienta powstały strony na facebooku:
EWA MIKETA FOTOGRAFIA
EWA MIKETA SENSUALNIE
EWA i SEBASTIAN MIKETA FOTOGRAFIA ŚLUBNA
oraz email: ewa.miketa@gmail.com
gdzie klient swobodnie może pisać kiedy ma tylko ochotkę. Fotografka najczęściej odpowiada w ciągu 24h w dni robocze. Jeśli klient nie otrzymał odpowiedzi na zapytanie proszony jest o zaprzestanie focha 🙂  i ponowną próbę kontaktu, gdyż na brak reakcji mogło mieć wiele czynników i nie jest to na pewno czynnik lekceważenia. Jestem bardzo otwarta na pomoc, wsparcie i chętnie pomagam.
27
Ewa Miketa Fotografia to zarejestrowana działalność gospodarcza, która jest płatnikiem VAT. Nie ma zatem problemu, by na wykonaną usługę wystawić Fakturę Vat. Fotografkę nalezy poinformować w ciągu 6 dni od przelewu/płatności o chęci skorzystania z fv.

 

 

 

Moja praca jest również moją pasją, co dla Was stanowi wspaniały bonus, bo możecie mieć pewność, że oddam jej całe swoje serce i zaangażowanie.  Nie poganiam Was, rozpieszczam i goszczę. Powyższe wytyczne dyktowane są wielką chęcią przeżycia przez nas wspaniałego czasu, bez nerwów, niedomówień czy zagubionego szacunku. Jesteście dla mnie ważni, dzięki Wam mogę się rozwijać i tworzyć klatki ulotnej rzeczywistości. Każdy moment spędzony z Wami to dla mnie zaszczyt.

Wiem, że to będzie niezwykłe spotkanie.

Z miłością, Ewa